Lite tips!

Nu är de Oktober. Nu är verkligen sommaren över hur tråkigt är inte det?
Det värsta med vintern (utom att de är så äckligt kallt) är att man blir så blek, torrt hår & hud osv.
Så tänkte ge lite tips som kan hjälpa lite i vinter kanske! :)
Slippa brun utan sol-fläckar:

Okej vinter = blek. Vissa kanske vill vara bleka men inte jag, så då får man fuska sig till brännan. Antingen kör man solarium eller brun utan sol. Jag föredrar brun utan sol eftersom solarium är farligt för huden & ganska äckligt faktiskt haha! Men iallafall nackdelen me bus är fläckarna. (Jag lyckas iallafall alltid få till en) och då står man där och har panik på morgonen. Då kan man ta tandkräm (funkar bara om den har blekande efekt!) och smörja in på området där fläcken är. Och så väntar man ca 10 min och fläcken är borta! :D
Skydda håret:

Grejen är att dom har tipsen kan alla typ haha men iallafall, de är vad jag brukar göra och oftast brukar de funka!
Inpackning 1 - 2 gr i veckan (ha gärna inpackningen under en varm handuk och skölj sedan ut de!) 
Ät mycke b-vitaminer (jordgubbar, sallad osv.) Ha alltid värmeskydd om du plattar håret, för de sliter helt sjukt mycket. (Lesson learned, jag har de aldrig och just nu är mitt hår riktigt slitet..)
Mjuk och fräsh hud:

Sammahär, de gamla vanliga grejerna! Peela kroppen när du duschar (de hjälper också att motverka bus fläckar eftersom dödahudceller osv tar bort) Efter så kan man smörja in sig med baby-olja! Det är helt sjukt hur huden blir mjuk av den! Men använd inte i ansiktet för det är en jätte fet olja och då är det nog lätt att få finnar utav den!
Och till sist, 1-2 gr i veckan ha en ansiktsmask. Gör en själv eller köp, dom är jätte billiga 20 kr på kicks tex!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0