TIPS FÖR BRA HY!

GURKA; verkar sammandragande och mjukgörande. Skiva eller riv gurkan och fördela över ansikte och hals. Ha det på i tio min för att sedan skölja bort det med ljummet vatten. Och så klart uppfräschande mm!

TOMAT; Effektivt mot pormaskar.Dela tomaten på mitten och gnid in ansikte och hals. Låt verka i 15 min och skölj sen av med varmt vatten.

ÄPPLE; Är bra för fet hud. Skala och riv ett äpple och fördela över ansikte och verka i 20 min för att sedan skälja av det varmt vatten!

JORDGUBBAR; Rengöring för alla hudtyper! Skölj av och mosa jordgubbarna och applicera över ansiktet. Skölj av efter tio minuter.

AVOKADO; Bra för torr hud. Mosa en halv avokado och tillsätt lite olivolja. Fördela över ansiktet och låt sitta i 15 min. Skölj av med varmt vatten.

KAMOMILL; Lugnar känslig och irriterad hud. Häll kokande vatten över örterna och låt dra i 20 min. Sila och låt svalna. badda på huden med bomullstuss!

EN HEMMAGJORD ANSIKTSMASK OCKSÅ:

Blanda 4 matskedar finmalen msötmandel, ett par matskedar honung, tre matskedar aloe vera gel och två matskedar naturell yougurt. Applicera och låt verka i tio min! Skölj av med ljummet vatten.

puss julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0