visste du allt skulle du inte längre ens kunna se mig

Livet är inte lätt, leker inte och allt som det kanske gör för dig. Ingen är perfekt, vet du det? Samhället har bara gått utför på sista tiden, kanske framförallt i Uppsala. Allting ska tyckas och tänkas, man kanske inte alltid kan göra det mest logiska och smarta valet. Tänk inte på det och tänk på vad du vill istället. Skulle du veta, ja skulle du bara veta allt jag skulle kunna göra skulle du kanske fatta. Det är inte logiskt vi två. Men kanske skulle det gå ändå?  Hoppas kan man alltid göra men det blir svårt när det väl kommer till kritan. Omöjligt är ett väldigt stort ord men nu känns det faktiskt omöjligt. Ska kämpa för det så långt det går, göra det lilla jag kan göra. Om du ens kommer kunna se mig. Skillnaden är stor. Det gör ont. En sak jag vet är att jag aldrig kommer ge upp. Antagligen kommer det gå ut med besvikelse men det kan det faktiskt vara värt för dig. Perfekt i mina ögon, för perfekt blir svårt att ens kunna fatta. Hur kan du leva? Rädslan för att ta ett steg fel är stor. Visste ni att ett dumt val faktiskt kan avgöra ens liv? För det är precis vad det kan. Undertiden kan jag spela och låtsas vara någorlunda lycklig. Fel, fel, fel är vad det är. Kroppen värker och allt är förvirrat. Inte så lätta år för någon överhuvudtaget. Men kan vi inte försöka göra det bästa av situationen istället? Sluta bry sig om andra tycken? För svårt i uppsala för sånt. Vi är fega. Kämpa emot.J





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0